Ofte stilte spørsmål

Kontakt

Du kan komme i kontakt med vår kundeservice på post@ayasport.no. Du kan også ringe vår butikk på +47 929 74 013.

Eposter sendt fra ordre@ayasport.no kan ikke besvares, og dersom du gjør dette kan vi ikke garantere at eposten når frem til riktig postboks.

Du kan besøke vår butikk på Triaden Kjøpesenter i 3 etasje. Adressen er Gamleveien 88, 1461 Lørenskog.

Vår nettbutikk er åpen hele døgnet, alle dager i året. Vår fysiske butikk følger Triadens åpningstider, i all hovedsak mandag – fredag 10-21 og lørdag 10-19.

Du kan finne videre informasjon om avvikende åpningstider på Triaden sine nettsider: https://triaden.no/apningstider/

Retur

I din ordrebekreftelse får du en returlenke for gratis retur. I lenken vil du bli bedt om å fylle ut din informasjon, før du kan bestille retur. Du vil så motta en QR-kode som du bruker når du leverer returen hos Post i butikk. Du vil automatisk få en returlapp, så fort QR-koden skannes. Returlappen kan også printes ut hjemme om du heller ønsker dette!

Siden vi tilbyr gratis retur, vil vi ikke dekke noen tilleggskostnader ved valg av dyrere fraktmetode.

Varen skal være i tilnærmet samme stand og mengde som da du mottok den. Husk å lukke pakken/posen godt med ekstra tape slik at ikke varene blir ødelagt under sending.

Ja, det kan du! Ta med deg varen, og ha ordrenummeret ditt klart – så hjelper vi deg dersom du kommer innom vår butikk.

Vi tilbyr 30 dagers åpent kjøp fra den dagen du mottar din ordre.

Vi tilbyr dessverre ikke bytte av varer i vår nettbutikk. Du kan likevel bytte varer kjøpt på nett i vår butikk! Legg heller inn en ny bestilling på varen du ønsker å bytte til, og returner den andre til oss – så vil du bli refundert for denne!

Så snart vi har mottatt og behandlet din retur vil du få pengene tilbake så lenge alt ser fint ut! Du vil motta en epost så snart vi har behandlet din retur, og etter dette tar det et par virkedager før pengene er tilbake på konto.

Du vil motta din refusjon på samme måte som du betalte. Hvis du for eksempel har betalt med Vipps, vil pengene bli refundert på samme transaksjon. Har du betalt med Klarna, vil fakturaen bli korrigert.

Levering

Så fort vi har behandlet din ordre oppretter vi en sendelapp på deg. Dette vil du få en epost om, samt informasjon i Posten-appen din. Alle oppdateringer om sporing vil så skje i Posten-appen. Det tar gjerne noen virkedager før forsendelsen vil bli innlevert.

Du vil motta informasjon om sporing på din registrerte epost, og i Posten-appen din. I Posten-appen kan du følge alle oppdateringer på din pakke.

Vi har 4-10 virkedager levering. For å kunne tilby lavest mulig priser til deg som kunde, påvirker dette vår leveringstid. Vi jobber hver dag for å holde prisene så lave som mulig, samtidig som vi jobber så effektivt som vi kan med utsendelse av ordre. Dersom du opplever at det tar over 10 virkedager fra du fikk din ordrebekreftelse, og før bestillingen din har blitt sendt, ber vi deg ta kontakt med oss på epost post@ayasport.no.

Det kan også forekommer forsinkelser.

Vi ønsker å tilby lavest mulig priser til deg som kunde. For å kunne gjøre dette, vil dessverre leveringstiden bli litt lengre. Vi har et stort utvalg varer, fra en rekke leverandører. Ofte bestiller vi varen du har kjøpt rett direkte fra vår leverandør, og vi må derfor vente på å få varen levert, før vi kan pakke og sende denne til deg. Vi ønsker å forsikre deg om at vi hver dag jobber mot å effektivisere leveringstiden, samtidig som å holde lave priser.

Du vil motta en tekstmelding så snart din «hent i butikk»-bestilling er klar. Dersom du ikke har mottatt en tekstmelding, anbefaler vi deg å vente på denne før du kommer innom butikken. Det påløper 1-5 virkedager levering på «hent i butikk»-bestillinger. Vi tar forbehold om at det kan oppstå forsinkelser i vareleveringer fra våre leverandører, som vil påvirke leveringstiden for deg som kunde.

Vi har en fraktkostnad på 99,-.

Det påløper ekstra frakt for store, tunge og lange varer. Denne informasjonen vil i så fall fremgå på nettsiden.

Dette avhenger av pakkens størrelse. Dersom pakken din er liten, vil denne bli sendt til din postkasse. Er pakken din for stor til postkassen, vil denne bli sendt til nærmeste hentested. Dersom du har en preferanse på om du vil få tilsendt pakken til postkasse eller til nærmeste hentested, ber vi deg informere om dette i tekstboksen ved utsjekk.

Kjøpsinfo

Det kan hende! Vi har tilgang på mange varer fra mange ulike leverandører. Dersom du er ute etter noe, kan du gjerne ta kontakt med oss på post@ayasport.no, så skal vi hjelpe deg så godt vi klarer.

Kontakt oss så fort som mulig på post@ayasport.no, så vil vi hjelpe deg derfra!

Dersom vi må kansellere din ordre, vil vi sende deg en epost med informasjon om dette. Hvis du ikke finner noe epost fra oss, kan du gjerne gi oss en lyd på post@ayasport.no!

Nei, vi har et mye større utvalg i vår nettbutikk! Du vil finne en del varer merket «Kun på nettlager» – disse varene har vi altså kun på nett, og ikke i vår fysiske butikk. Dersom du vurderer å ta turen til vår butikk for å finne en spesifikk vare, kan det være lurt å ringe til oss først på +47 929 74 013, slik at det ikke blir en bomtur. Du kan alltids bestille på nett med leveringsalternativ «hent i butikk», så vil du motta en tekstmelding så snart varen din er klar til å hentes!

Så dumt! Da har det nok gått litt fort i pakkingen hos oss – vi beklager! Send oss en mail på post@ayasport.no, og merk eposten med «feil vare», så vil vi rydde opp etter oss så fort som mulig.

Vi kan hjelpe deg med å fjerne varer fra din bestilling, eller å endre størrelse på varene du har bestilt frem til din ordre har blitt sendt. Vi gjør oppmerksom på at det kan følge lengre leveringstid, hvis vi ikke har den nye størrelsen i vår butikk og denne må bestilles fra leverandør.

Vi har dessverre ikke mulighet til å legge til varer på din bestilling. Vi anbefaler deg da å legge inn ny bestilling på de ekstra varene du ønsker.

Din ordre vil stå «på vent» helt frem til vi har behandlet denne. Vi har som mål å behandle alle ordre innen 24 timer, men det kan forekomme unntak i hektiske perioder, og i helger.

Dersom du har bestilt «hent i butikk» vil din ordre stå på vent frem til ordren din er klar til henting. Ordrestatus vil endres til «fullført» samtidig som du får en tekstmelding om at ordren er klar til henting.

Vi tar forbehold om utsolgte varer, feil lagerstatus og forsinkelser i levering fra våre leverandører. Vi tar også forbehold i feil i priser og feil i beskrivelse og bilder.

Sosiale medier

Kjøpsvilkår

Navn: AYA SPORT AS Telefon: +47 929 74 013
Adresse:
AYA SPORT AS
Gamleveien 88
1461 Lørenskog
Organisasjonsnummer: 925 585 769 mva foretaksregisteret

Leveringsbetingelser og risiko

AYA SPORT AS står ikke ansvarlig for eventuelle forsinkelser i levering av din vare, som skyldes feil eller forsinkelser hos fraktleverandør. Alle leveringsfrister er veiledende, og avvik kan forekomme. Dersom din sending blir forsinket, eller borte – vil vi gjøre vårt ytterste for å hjelpe deg slik at den kan mottas så raskt som mulig. Dersom du ikke har mottatt din bestilling innen 10 virkedager etter at den er bestilt ber vi deg ta kontakt på post@ayasport.no. Dersom du mot formodning ikke skulle motta dine varer, får du selvsagt refundert det du har betalt.

En vares risiko overgår til kjøper når angreretten (30 dager etter mottagelse av varen) er utløpt. Er varen blitt skadet etter at kjøperen har fått den, gjelder fortsatt angreretten, med mindre skaden skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra kundens side. Vi anbefaler at du velger å beholde originalemballasjen, da varen bør leveres i originalemballasjen for at vi skal kunne bekrefte opphavet.

Retur og bytterett av julegaver

Det vil derimot være mulighet å bytte julegaver kjøpt fra 1 november til 24 desember frem til 25 januar, hvis den som fikk gaven ønsker seg noe annet. Hvis bytte skal skje ved sending av varen(e), ber vi deg ta kontakt på post@ayasport.no med ordrenummer. Hvis du ønsker å bytte varen i butikk, ber vi deg ta med ordrelappen eller eventuell byttelapp.

Åpent kjøpt i 30 dager gjelder som normalt.

Angrerett

Angrerettloven av 21. desember Nr. 105 2000. Forbruker kan gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn innen 30 dager etter at tjenesteyter har oppfylt sin opplysningsplikt ihht. angrerettloven og varen er mottatt. Fristen løper uansett ut senest 3 måneder etter at varen er mottatt, eller etter 1 år dersom opplysninger om angreretten ikke er gitt. Forbruker må gi melding til tjenesteyter dersom angreretten benyttes. Fristen anses overholdt dersom meldingen er sendt innen fristens utløp. Det stilles ikke formkrav til meldingen, men denne bør av bevismessige årsaker være skriftlig. Dersom vilkårene for angrerett er oppfylt, plikter tjenesteyter å tilbakeføre alle faktiske kostnader som er belastet forbruker. Returkostnader må imidlertid forbruker bære, med mindre tjenesteyteren har misligholdt avtalen, eller tjenseteyteren i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare, fordi den bestilte vare ikke var tilgjengelig.

 

Reklamasjon

Reklamasjonsregler:

Du må reklamere innen rimelig tid dersom du oppdager feil eller mangler ved varen. Ta kontakt på e-post eller telefon og vis til ditt ordrenummer og beskriv feilen eller mangelen. Vi vil evaluere om feilen eller mangelen går under definisjonen reklamasjon i tråd med kjøpsloven og rettspraksis. Dersom du ønsker en ny vare, blir den tilsendt på AYA SPORT AS Nettbutikk sin regning. Ønsker du pengene tilbake, må du gi oss beskjed om dette. Du vil få pengene tilbakebetalt innen 30 dager fra vi mottok varen i retur.

Reklamasjon – Forbrukerloven av 2002. Dersom mottatt vare har feil eller mangler, kan kjøper gjøre gjeldende en rekke mangelsbeføyelser (eks. å holde kjøpesummen tilbake, retting, omlevering, prisavslag, heving og erstatning) etter kjøpsloven, jf. kjl. §§30 flg. Dette forutsetter imidlertid at kjøper reagerer innen visse frister. I forbrukerkjøp er reklamasjonsfristen som utgangspunkt to år etter at kjøper mottok varen. Dersom varen eller deler av varen er ment å vare vesentlig lenger enn to år, utvides rekamasjonsfristen til fem år. Det må gis melding til selger innen rimelig tid etter at kjøper oppdaget eller burde oppdaget mangelen. Det stilles ingen formkrav ved reklamasjon, men av bevismessige grunner bør meldingen gis skriftlig. Det bør fremgå av meldingen (reklamasjonen) hvilke mangelsbeføyelser kjøper ønsker å gjøre gjeldende. Ved reklamasjoner skal tjenesteyter bære alle kostnader forbundet med kjøpet, herunder utgiftene til tilbaketransport.

Kilde: Forbrukerombudet

Sikkerhet

AYA SPORT AS tilbyr kun sikre betalingsløsninger fra annerkjente betalingstilbydere. Ønsker du å vite hvilke personopplysninger vi registrerer, kan du lese om dette under «personvern«. Har du andre spørsmål angående sikkerhet, kan du ta kontakt på .

Kilde: Forbrukerombudet.

 

Betaling

MVA på 25% inngår i alle priser. Personer bosatt på steder som har MVA-fritak, må ta kontakt på  vedrørende dette.

Det tilkommer ingen andre avgifter på ditt opprinnelige kjøp, enn det som står opplyst i bestillingsbekreftelsen du mottar per e-post.

Alle priser er i norske kroner.

 

Kortbetaling

Slik gjør du:

  • Fyll inn alle opplysninger om deg selv, og din adresse.
  • Velg betaling med VISA eller MasterCard.
  • Fyll inn kortnummer, utløpsmåned og -år og sikkerhetskoden på baksiden av kortet (de tre siste sifrene i signaturfeltet).
  • Fyll inn kode fra kodebrikke, passord eller lignende for å gjennomføre kjøpet med 3D-secure.
  • Beløpet reserveres på din konto umiddelbart etter bestilling, og vil deretter ikke være tilgjengelig på ditt betalingskort før reservasjonen eventuelt blir utløst.
  • Reservasjonen vil ikke trekkes fra ditt betalingskort før bestillingen er behandlet.

Rabattkode

Dersom du har en rabattkode du ønsker å benytte på AYA SPORT AS, må koden tilføyes og aktiveres i din «handlevogn». Dersom ikke annet er opplyst, dekker rabattkoden kun prisen på varen du bestiller, ikke øvrige gebyrer. Det er ikke mulig å handle vare(r) for lavere beløp enn verdien på rabattkoden (dette gjelder i tilfeller hvor rabatten er et beløp, ikke ved prosent avslag). Dersom du har glemt å legge inn din rabattkode før betaling, kan vi dessverre ikke endre dette i etterkant.

Oppretting og oppdatering av kundekonto:

For å opprette kundekonto hos AYA SPORT AS, klikker du på «min konto» og «opprett ny konto». Fyll ut kontaktinformasjon og velg et passord og klikk «send». Du vil motta en bekreftelse på opprettelsen per e-post. Du logger inn på «min konto» med e-postadressen din og ditt valgte passord. For å oppdatere eller endre kontoinformasjon logger du inn på «min konto» og klikker på «endre» eller «behandle adresser». Trykk på «lagre» når endringen er gjennomført.

Ordre

For å se ventende og/eller tidligere gjennomførte ordre, logger du inn på «min konto». Her vil du finne en oversikt over ventende og tidligere ordre. På «min konto» kan du også redigere og oppdatere kontaktinformasjon som navn, adresse og lignende.Juridisk navn: AYA SPORT ASOrg nr: 925 585 769 mva foretaksregisteret